vrijdag 25 februari 2011

Arriving in Scotland...

Vanaf the airport neem ik een bus naar het City Centre. Ik stap uit op Princess street en ga via Hanover street op weg naar mij nieuwe stek: Dene's Guest House. Na een dikke twintig  minuten lopen arriveer ik daar en wordt hartelijk ontvangen door Hamisch (hoe Schots wil je het hebben). Hij wijst me mijn kamer voor de komende tijd en laat me alleen. Het is nog vroeg, dus ik installeer me en ga weer op pad. Honger. Ik heb op de weg naar het guesthouse een interessante eetgelegenheid gezien en loop daar tien minuten later binnen: The Spicy Pavilion staat er op een bord met een knipperende kerstverlichting eromheen. Het is nog wel erg vroeg (rond 18 uur) en er is nog niemand in de zaak. Ik schuif aan en binnen half uur krijg ik mijn maaltijd geserveerd: een heerlijk Indiase dis die inderdaad behoorlijk spicy blijkt. Ik krijg daar altijd enorm de hik van, dus ik ben blij dat ik nog alleen zit in deze gelegenheid. De muziek en de kaarsen worden aangezet en ik voel me als een eregast op een bruiloft: drie mensen houden zich continue met mij bezig en ik... tja... Ik geniet. Wat een genot om na die pizza's en snel in elkaar gestoken salades in Rome nu weer eens de tong te strelen. Mijn smaakpapillen staan helemaal op tilt en ik slobber aan rode wijn die goed op temperatuur is en rond en krachtig in het glas gevangen zit. Waarschijnlijk is het een combinatie van een aantal zaken: ik ben weer veilig geland, het is warm en gezellig, ik kan me weer verstaanbaar maken, mijn trek wordt gestild, de alcohol (een niet te onderschatten factor, ik ben zo maar dronken) en de aandacht die ik van deze mensen krijg. Ik ben thuis.
Dit is een plek om terug te komen deze week. That's for sure...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten