vrijdag 18 februari 2011

Op zoek naar shelter...

Ik kom die avond aan in Rome en ik pak een shuttle naar het centrum van de stad. De bus doet er een dik half uur over en hoest ons uit op Roma Termini, het centraal station. Ik loop door de hal naar buiten en kom op een groot plein met allerlei bussen. Het is warm en benauwd hier in Rome. En vies valt me op. Maar wellicht is dat alleen hier in het centrum. Er loopt van allerlei jongigheid rond en ik voel me niet erg prettig daar. Slecht verlicht, ongure types, slecht aangegeven informatie. Dus ik schiet maar een buschauffeur aan. Die helpt me bus Asch te vinden (H) die me naar hotel Castelleto moet vervoeren. Die bus komt gelukkig binnen een paar minuten en ik hop er op. Aan de mensen zie ik dat ze in een automaat munten gooien (euro's natuurlijk) en hun kaartje direct afstempelen. Ik wacht nog even en volg hun voorbeeld als de chauffeur heeft plaatsgenomen. Ik vraag hem naar Bravetta, de halte die ik moet hebben en die wijst hij mij op zijn Italiaans. Binnensmonds en met weinig handgebaar. Maar goed, ik schakel mijn i-phone in en type het adres in. Binnen enkele seconden weet het apparaat waar ik ben en wijst me onverdroten de weg naar Via dei Cararesi. Daar staat Guisseppe (hoe kan het ook anders) me al op te wachten. Room 106 en red je er maar mee... Ik ben tevreden, een douche wacht me en uit een ooghoek heb ik een automaat zien staan met gekoeld bier... Rome, here I am. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten