maandag 21 februari 2011

Het Vaticaans museum en het Colosseum

Mocht je in Rome het Vaticaans museum willen bezoeken, trek daar dan wel minimaal een volledige dag voor uit. Het is niet te geloven wat daar allemaal hangt en staat. Ik wil de Sixtijnse Kapel bewonderen, maar ik moet regelmatig de weg vragen. Je kunt er echt verdwalen. Als ik na een uur rondlopen de Sixtijnse Kapel in stap, ben ik totaal flabbergasted. Wat een plek! Ik schuif aan bij een Engels sprekende gids en hoor zo veel van de achtergronden die Michelangelo in de afbeeldingen heeft verwerkt. We mogen geen foto's maken en daarom verwijs ik graag naar de volgende site van Michelangelo.

Ik laat het museum achter me en pak de bus naar het Colosseum. Geweldig om daar rond te lopen. Erg toeristisch, dat wel. Maar het is heerlijk weer en ik leg een aantal gebouwen op de gevoelige plaat.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten