vrijdag 11 februari 2011

Looking for a place to sleep... II

Ik neem een paar foto's en vervolg mijn weg; naar nummer 15 in de straat verderop. Daar aangekomen sta ik voor een gigantisch hekwerk dat elektronisch wordt beveiligd. Net op dat moment komt er een auto uitrijden en ik glip naar binnen. Een schoonmaakster wijst mij vriendelijk de ingang van een gigantisch flatgebouw. Op een plein voetballen twee jongeren. Voor de rest is het erg verlaten. Ik open de deur naar de receptie en tref een man aan in een klein hokje. Hij is van mijn leeftijd - iets jonger - en ik vraag hem naar een kamer. Hij geeft me de sleutel 3210 en ik vraag of ik de kamer eerst nog even kan zien. No problemo. Ik ga naar boven met een kleine lift en kom aan op de tweede verdieping. Een verlaten gang. Totale stilte en door de ramen van de afgesloten galerij ze ik andere verlaten gebouwen. Ik ga op zoek naar kamer 10 en open de deur. Het is donker. De ramen zijn gebarricadeerd. Ik druk een schakelaar naar beneden. Het licht floept aan. Wat ik aantref overtreft mijn stoutste verwachtingen van eenvoud. Er staan in een pijpenla van 2 bij 4 meter een tweetal bedden. Er hangt een houten beeld van Jezus aan het kruis en in een hoek zit een deur naar een toiletje en een douche. Ik zet mijn tas neer en leg mijn koffer op het bed. Dit is een goed moment voor een banaan, denk ik. Ik haal een zacht zwart gevormd fruitsel uit mijn tas en eet met overtuiging. Heerlijk, maar deze kamer wordt hem niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten